Telefoneren

Telefoneren

Boze klanten aan de telefoon, hoe pak je dat aan? Met de module telefoneren wordt het eenvoudiger….

Tijdens de module Telefoneren v richten wij ons op de telefoongesprekken die je veel zult voeren. Doorverbinden, afspraken maken, informatie verstrekken zijn belangrijker dan bijvoorbeeld het voeren van een verkoopgesprek. Omdat de telefonist(e) echter vaak het eerste aanspreekpunt is in een bedrijf komen diverse aspecten van verkoopgesprek, klachtenbehandeling, e.d. wel aan de orde.

De telefonist(e) is het visitekaartje van het bedrijf. Hoewel uiteraard het telefoongedrag van alle medewerkers van een bedrijf correct moet zijn, geldt dit zeker voor de telefonistes en administratief medewerkers. De cursus richt zich dan ook op het aanbrengen van correcte telefoonmanieren, waarbij het uitgangspunt is dat de telefonist(e) zichzelf blijft. Geen gekunsteld, wel correct telefoongedrag is het motto.

Communicatie

  • het communicatieproces
  • eenzijdige en tweezijdige communicatie
  • verbale en non-verbale communicatie
  • expressie en intonatie
  • formele, informele, corporate communicatie
  • communicatiestoornissen

Klantgericht handelen

  • kenmerken van klantgericht handelen
  • valkuilen bij klantgericht handelen

Gesprekstechnieken

  • luistertechniek
  • vraagtechniek
  • argumentatietechniek
  • taaltechniek

Telefoongesprekken voorbereiden

  • infrastructuur
  • organisatie
  • human capital

Telefoongesprekken voeren

  • openingsfase
  • informatiefase
  • actiefase
  • afsluitfase

Soorten gesprekken

  • informatiegesprek
  • verkoopgesprek
  • slechtnieuwsgesprek
  • klachtenbehandeling

Communicatie-infrastructuur

  • telefooncentrale
  • antwoordapparaat
  • mobiele telefoon
  • faxapparaat
  • e-mail en internet / intranet

Telecommunicatiediensten

  • internationaal bellen
  • binnenlandse diensten
  • telefonisch vergaderen
  • video-conferencing
  • call centers

Telefoonetiquette en -alfabet

Telefoonoefeningen

Deze module is onderdeel van de opleiding Telefoniste/receptioniste of Administratief medewerker. Kan ook als losse module gevolgd worden.

Kosten voor deze module, inclusief boeken en examenkosten € 305,-

Direct inschrijven

Er wordt vertrouwelijk omgegaan met de gegevens die u invult.

ja, ik bestel ook bijbehorende boeken

Roepnaam

Doopnamen

Achternaam

Meisjesnaam

Geboortedatum

Geboorteplaats / -land

Adres

Postcode

Plaats

E-mail adres

Telefoonnummer

Opmerkingen of ander factuuradres:

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden van VAN DEN BOOM opleidingen